Pilates

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". To słowa samego twórcy metody - Josepha Pilatesa. Wypowiedział je w 1965 roku, mając 86 lat. I faktycznie się nie mylił.

Pilates jest metodą mającą na celu stworzenie równowagi w ciele. Nazywany treningiem "dobrego samopoczucia", gdyż pozytywnie oddziałuje nie tylko na ciało, ale również na umysł. Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje.
Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej i niezbędną w profilaktyce zdrowego kręgosłupa i aparatu ruchu.
Główną zaletą treningu Pilates jest jego niewiarygodna efektywność. Ćwiczenia inspirowane Jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi koncentrują się na rozciąganiu, napinaniu i rozluźnianiu mięśni. System jest ukierunkowany na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Mięśnie rozciągają się, wzmacniają i stają się bardziej elastyczne, przez co całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia się sylwetka, figura staje się smukła i młodzieńcza, a chód lekki i pełen gracji.

 Siła techniki Pilates tkwi w tzw. "centrum" ("mięśnie środka", "core"). Mowa tu o szeroko rozumianych mięśniach brzucha, również tych głębokich, które nie pracują podczas klasycznych "brzuszków", a poprzez Pilates stają się silne a nasz brzuch wreszcie "płaski".
Pilates jest dla wszystkich – zarówno dla osób odczuwających bóle placów jak i dla tych, którzy chcą mieć silną, wysportowaną i zdrową sylwetkę. Ćwiczenia wykonuje się powoli i technicznie tak, aby każdy mógł je wykonać.